×

Ostrzeżenie

JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /home/gimnazjum/public_html/gimnazjum_uszew/images/stories/2007_2008/efs/wycieczka_warszawa2.
×

Uwaga

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/stories/2007_2008/efs/wycieczka_warszawa2

Kolejna wyprawa do stolicy

22 września uczniowie klas I i II uczestniczyli w wycieczce do Warszawy.
Po przybyciu do stolicy udaliśmy się na warszawskie lotnisko Okęcie, gdzie obserwowaliśmy przyloty i odloty samolotów różnych linii lotniczych. Następnie zwiedzaliśmy cmentarz zwany Starymi Powązkami, na którym trwały już prace porządkowe przed uroczystością Wszystkich Świętych. Wiele zabytkowych nagrobków w alei zasłużonych było w remoncie. W południe udaliśmy się na Plac Piłsudskiego i mieliśmy okazję uczestniczyć w niecodziennym wydarzeniu związanym z zakończeniem VII Międzynarodowego Motocyklowego Rajdu Katyńskiego. Na uroczystość przybyli także delegaci na III Światowy Zjazd Polaków i Polonii świata, który obradował w Warszawie. Kilka delegacji złożyło wieńce na Grobie Nieznanego Żołnierza. Orkiestra wojskowa grała piosenki żołnierskie. Mogliśmy podziwiać musztrę wojskową i defiladę. Następnie zwiedzaliśmy Łazienki: Pałac na Wodzie, amfiteatr i podchorążówkę. Po obiedzie udaliśmy się na Stare Miasto. Widzieliśmy Plac Zamkowy z kolumną Zygmunta, Pomnik Małego Powstańca oraz kościół sióstr Wizytek, którego rektorem był ks. Jan Twardowski. Zwiedziliśmy także Kościół św. Krzyża, gdzie znajdują się urny z sercami F.Chopina i Wł. Reymonta oraz epitafia Bolesława Prusa, Józefa Ignacego Kraszewskiego, Juliusza Słowackiego i Władysława Sikorskiego. Podczas przejażdżki autokarowej po Warszawie zobaczyliśmy m.in. Teatr Wielki, Pałac Kultury i Nauki, Salę Kongresową, Muzeum Powstania Warszawskiego, Liceum im. Stefana Batorego, gdzie uczyli się bohaterowie "Kamieni na szaniec" A. Kamińskiego, a także kilka pomników: Jana Kilińskiego, Mikołaja Kopernika, warszawskiej Nike i inne. Wycieczka dostarczyła nam wielu wrażeń i poszerzyła wiedzę historyczną.