×

Uwaga

Simple Image Gallery Notice: Joomla's /cache folder is not writable. Please correct this folder's permissions, clear your site's cache and retry.

Wycieczka do Warszawy

8 września 44 uczniów klas II i III wzięło udział w wycieczce autokarowej do Warszawy.
Zwiedzanie stolicy rozpoczęliśmy od Cmentarza Wojskowego na Powązkach, gdzie spoczywają m.in. bohaterowie książki „Kamienie na szaniec” oraz jej autor Aleksander Kamiński. Ogromne wrażenie wywarły na nas rzędy brzozowych krzyży harcerzy z Szarych Szeregów walczących w Powstaniu Warszawskim. Następnie zwiedziliśmy Stare Powązki. Wśród 2,5 miliona osób pochowanych na tym cmentarzu jest bardzo wielu znanych i zasłużonych Polaków i Polek, ale także żołnierze powstań narodowych, działacze niepodległościowi, wybitni pisarze, poeci, uczeni, artyści, myśliciele, lekarze, prawnicy, biskupi, księża. Ta najstarsza warszawska nekropolia urzeka pięknem zabytkowych nagrobków. Kolejnym punktem programu była Starówka, czyli Rynek z otaczającymi go charakterystycznymi kamieniczkami, którego nieodzownym elementem jest centralnie umiejscowiona fontanna z Syrenką. Stare Miasto to także Plac Zamkowy, przy którym stoi Zamek Królewski oraz kolumna Zygmunta. Na uwagę zasługuje również zespół murów miejskich i Barbakan. Spacerując po Starówce wstąpiliśmy także do Archikatedry św. Jana Chrzciciela, w której został pochowany prymas Polski Kard. Stefan Wyszyński. Następnie udaliśmy się na Plac Piłsudskiego, gdzie znajduje się Grób Nieznanego Żołnierza. Podziwialiśmy także piękną fontannę w Ogrodzie Saskim przylegającym do Placu. Na Kolejnym punktem programu wycieczki były Łazienki Królewskie. Zwiedziliśmy klasycystyczny pałac Na Wodzie ostatniego króla Polski Stanisława Augusta Poniatowskiego, zobaczyliśmy amfiteatr, szkołę podchorążych, pomnik Fryderyka Chopina i spacerowaliśmy po alejkach parku. W godzinach popołudniowych zjedliśmy obiad w restauracji „Menora”. Mogliśmy także zobaczyć przedwojenną ulicę żydowską zrekonstruowaną na potrzeby Festiwalu Kultury Żydowskiej. Następnie udaliśmy się do Pałacu Kultury i Nauki, gdzie z tarasu widokowego oglądaliśmy panoramę Warszawy. Potem pojechaliśmy do Wilanowa, by zobaczyć tamtejszy pałac- letnią rezydencję króla Jana III Sobieskiego. W drodze powrotnej do domu z okien autobusu mogliśmy oglądać lotnisko Okęcie. Program wycieczki był bardzo bogaty i ciekawy, a czas przeznaczony na zwiedzanie stolicy został maksymalnie wykorzystany.