×

Uwaga

Simple Image Gallery Notice: Joomla's /cache folder is not writable. Please correct this folder's permissions, clear your site's cache and retry.

Kolejna wyprawa do stolicy

22 września uczniowie klas I i II uczestniczyli w wycieczce do Warszawy.
Po przybyciu do stolicy udaliśmy się na warszawskie lotnisko Okęcie, gdzie obserwowaliśmy przyloty i odloty samolotów różnych linii lotniczych. Następnie zwiedzaliśmy cmentarz zwany Starymi Powązkami, na którym trwały już prace porządkowe przed uroczystością Wszystkich Świętych. Wiele zabytkowych nagrobków w alei zasłużonych było w remoncie. W południe udaliśmy się na Plac Piłsudskiego i mieliśmy okazję uczestniczyć w niecodziennym wydarzeniu związanym z zakończeniem VII Międzynarodowego Motocyklowego Rajdu Katyńskiego. Na uroczystość przybyli także delegaci na III Światowy Zjazd Polaków i Polonii świata, który obradował w Warszawie. Kilka delegacji złożyło wieńce na Grobie Nieznanego Żołnierza. Orkiestra wojskowa grała piosenki żołnierskie. Mogliśmy podziwiać musztrę wojskową i defiladę. Następnie zwiedzaliśmy Łazienki: Pałac na Wodzie, amfiteatr i podchorążówkę. Po obiedzie udaliśmy się na Stare Miasto. Widzieliśmy Plac Zamkowy z kolumną Zygmunta, Pomnik Małego Powstańca oraz kościół sióstr Wizytek, którego rektorem był ks. Jan Twardowski. Zwiedziliśmy także Kościół św. Krzyża, gdzie znajdują się urny z sercami F.Chopina i Wł. Reymonta oraz epitafia Bolesława Prusa, Józefa Ignacego Kraszewskiego, Juliusza Słowackiego i Władysława Sikorskiego. Podczas przejażdżki autokarowej po Warszawie zobaczyliśmy m.in. Teatr Wielki, Pałac Kultury i Nauki, Salę Kongresową, Muzeum Powstania Warszawskiego, Liceum im. Stefana Batorego, gdzie uczyli się bohaterowie "Kamieni na szaniec" A. Kamińskiego, a także kilka pomników: Jana Kilińskiego, Mikołaja Kopernika, warszawskiej Nike i inne. Wycieczka dostarczyła nam wielu wrażeń i poszerzyła wiedzę historyczną.